הדרך הנכונה להתנהלות במשכנתא

לקוח חכם- מושג שכולנו היינו רוצים חלק בו ,כינוי שכולנו היינו שמחים לו דבק בנו בגשתנו לקנות כל מוצר שהוא אך האם באמת בידינו להיות לקוחות חכמים בכל קניה העומדת בפנינו? האם כדאי להשקיע מאמץ זה ברכישת מוצרי יסוד? או אולי רק ברכישות גדולות? מהי הדרך הנכונה להפוך ללקוח חכם?

הדרך כמובן היא רכישה מושכלת שנובעת מכמה פרמטרים שונים כגוו:סקר שוק ,השוואת מחירים, הכרת המוצר על דגמיו השונים והיתרונות וחסרונות לכל אחד מהם

האחריות, השירות ומהירות הטיפול בבעיות העלולות לנבוע מהצריכה או השימוש במוצר  ועוד... נקודות אלו ואחרות הם שיקבעו אם צרכנו נכון, או  אם תרצו אם קנינו חכם.

כשאנו קונים חכם אנו יוצרים שינויים ,עדכונים והתייעלות של המערכת המשווקת מתוך רצונה להמשיך ל"החזיק" בלקוח ואם אפשר כלקוח מרוצה שמביא אחרים, כך שככל שסקר השוק שלנו מקיף מעמיק ויסודי יותר, כך נדע אם המוצר שקנינו באמת הוא הטוב בין כל המוצעים והאם באמת קנינו אותו במחיר האופטימאלי.

אך האם באמת יעלה בידינו ללמוד כך לעומק ובמלא הרצינות כל מוצר שאנו באים לקנותו? והאם יש דרך לקצר את התהליך אז:

א: בוודאי שיש בידינו ללמוד לפחות באופן כללי ,על כל מוצר שאנו עומדים לרכוש.

ב: יש היום כלים רבים ומגוונים לבחון את האיכות , הדגם, המוצר דוגמת אתרים כמו זאפ כמה זה עולה, ועוד.

אך בגישתנו לבחון נושא כמו הלוואות ואשראים, מקצרת מועד דוגמת הלוואה לכל מטרה ועד להלוואה הסבוכה והארוכה מכולן המשכנתא, צרכנות נבונה הכרת כל ה"דגמים" (מסלולים) , המשתנים השונים כגון ביטוח, פריסת תשלומים, ריביות ועוד המשתנות מעת לעת הם פרמטרים שלהתעדכן בהם על בסיס מספק, דורש ימים כלילות של עבודה סיזיפית מאומצת, אפורה, שמלאה באותיות קטנות, תתי סעיפים ועוד ועוד...

כל אלו מביאים למסקנה המתבקשת כי כשברצוננו להפוך לצרכן חכם בנושאים כמו מיסוי, אשראי משכנתא באמצעות מומחה למשכנתאות נהפוך בקלות לצרכן חכם והאפשרות להשתמש בשירותם של הללו ללא תשלום או התחיבות, הופך את ההתעלמות מבחינת מצבנו הכלכלי בכלל והמשכנתא בפרט לפשע צרכני וכלכלי של ממש, שהאשם והנפגע המרכזי כתוצאה ממנו הוא אנחנו הצרכן והנפגע המשני הוא המערכת הבנקאית שהופכת לעצלה, מיושנת, ולא יעילה לכן בידינו הדבר לשנות את מצבינו הכלכלי! לעצב מחדש את המערכת הבנקאית של המחר, בכך שנהנה מריביות נמוכות יותר, הפחתת עמלות והוצאה חודשית משפחתית מושכלת ונכונה יותר!

אז קומו ושנו: כי יש חיים גם אחרי המשכנתא.