ידע זו לא מילה גסה

בבסיסה של ההתנהלות הכלכלית של רב המשפחות בארץ נמצא מושג שכולנו מכירים מילדות משכנתא מה זה אומר? מה הדרך הנכונה לרכוש משכנתא? (למשכנתא יש יותר מספק אחד ואמנם כולם בנקים ויש ביניהם מונופול, אך היום עומדת בפנינו האפשרות להשוות לשנות ובכך ליצור תחרות בין המוכרים). האם רכישת דירה בעזרת משכנתא היא הבחירה הכלכלית המושכלת?

בזאת ועוד ידון המאמר שלפנינו:

כבר רבות דובר בלובים פיננסיים נחשבים ומרומי משרדים מפוארים דובר על כך שמשכנתא אינה הבחירה החכמה מבחינה כלכלית ולו היה ניתן לרכוש נכס נדל"ני בתשלומים רבות מן הבעיות העומדות מול קהל רוכשי המשכנתאות היו נפתרות.

לחילופין לו יכולנו להתחייב שהיינו חוסכים את ההפרש בין תשלומי השכירות לתשלומי המשכנתא ההלוואות שנועדו לכסות את התשלומים בחודש שהיה לפתע קשה מהאחרים ובדיוק כשהרכב דורש שיפוץ, המזגן שבק בתחילתו של קיץ לוהט,הדוד שבק ושאר ירקות ותשלומים.. שגרמו לנו לקחת הלוואה קטנה פה ועוד אחת קטנה לסגור את המינוס, עוד אחת לשדרג את האוטו והשנה זו האחרונה.

ולברי המזל בינינו שאם צריכים לדאוג איך לשלם את התשלום הבא, האם כדאי להם לצאת או אולי נכון רק לקצר את המשכנתא? ולעניינינו: הלא סביר שלכל כסף זמין אצל רוב רוכשי המשכנתאות (בעלי משפחות שמתהוות גדלות וכך גם צרכיהם) ימצא שימוש מיידי ולחסוך אותו אמממ אפשרי אך קצת קשה.

וכאן בעצם באה מגמה חדשה שהחלה בשנים האחרונות מכלכלנים שלמדו את המערכת הכלכלית על בוריה זיהו צורך בקהל שאינו מודע אפילו לצורכו זה...הלא כל אחד מאתנו יאמר משכנתא? משכנתא לוקחים לבד, ללא עזרה בבנק...אז זהו שלא... האם הייתם מיצגים את עצמכם במשפט גדול ללא עו"ד ? האם הייתם מגישים את הדוח השנתי למס הכנסה ללא רואה חשבון? ועוד כהנה וכהנה דוגמאות. הרעיון ברור,הבנקים מוכרים כסף,אם בצורת אוברדראפט אם בהלוואה קצרת מועד או בהלוואה ארוכת טווח כמו משכנתא. מטרתם ככל מוכר אחר למכור למרבה במחיר ומי זה המרבה במחיר אם לא אנחנו? הורינו? יקירינו משפחתנו המורחבת וחברינו.

מתוך כך קמה זעקה פנימית בלבותם של בעלי החזון שיצרו את המומחים למשכנתאות, שהחליטו לצרף אליהם מוחות נוספים שיעזרו ליצור לשיטה זו גיבוי משפטי ,השקעה כלכלית נבונה ומושכלת,שימוש בידע וב"חוקיות" בנקאית כדי ליצור תוכנית שהמערכת "לא תוכל לסרב לה" ,בצירוף כלכלנים מהשורה הראשונה רקמה השיטה עור וגידים וכיום המומחים למשכנתאות מציעים ייעוץ משכנתא עם שלל מסלולים למינוף המשכנתא לכדי חיסכון של ממש תוך הארכתה כדי לקצרה(כן כן לא טעיתי!!) ועוד מגוון פתרונות יצירתיים עם אתלטיות פיננסית שלא נראתה כמותה קודם שתאפשר לכם לחוות את המערכת הבנקאית מזווית ראיה שונה לגמרי תוך חיסכון של עשרות עד מאות אלפי שקלים ליווי משכנתא צמוד ושירות אישי וייחודי לכל תיק בפני עצמו.

תנו למומחים לעצב לכם מחדש את המשכנתא ואת ההתנהלות הפיננסית שלכם מול הבנקים וחברות האשראי, כי עם כל הכבוד יש חיים גם אחרי תשלומי המשכנתא